Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amerika-zuid - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amerika-zuid - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Aisha en Hestia

23 December 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola amigos!!!

Na drie dagen in Buenos Aires (BA) rondgehuppeld te hebben, zitten we nu alweer in de bus naar het volgende avontuur! (hiephoi!)
Nadat we ontelbare wuivende handjes hebben zien vervagen, begon onze 24 uur durende reis.
Het onvermijdelijke gebeurde, Hestia was alweer een schaar armer door de strenge douane.
Eenmaal geland in Phillie, liepen we als twee verbaasde 11 jarige meisjes over Amerikaanse grond. WAT EEN CLICHÉ!! 'Come on in, giirrrrrrlssssszz, how are you doinnnnnn'?' Tikkie overdreven maar stiekem van genoten.
Pas toen we in Miami in de rij van de gate stonden kwam het besef dat we ècht weg waren. Maar we hebben geleerd van Brandon uit Boston, 'You're doing something wrong if you don't have butterflies in your stomach.' Dus met dat motto stonden we niet veel later met butterflies in het zonovergoten BA.
Ons welkomstcomité bestond uit een klein Argentijns vrouwtje; Guille, een vriendin van de moeder van Aisha, dat Aisha besprong.

Dit was grappig.

Ze nam ons mee naar een private taxi die tantoe duur was (maar wel veilig; om onze oudjes gerust te stellen, red)
We sliepen bij Luiz, de broer van een vriendin van de moeder van Aisha, (ingewikkeld he?! dat vond menig douanebeambte ook) en zijn vriend die uit Paraguay kwam. Luiz was erg behulpzaam en die Paraguayaan was óntzettend typisch Latijns-Amerikaans. Hij werkte vier uur op een dag (van 04.00 tot 08.00), een baan die hij zelf bedacht had, koffie verkopen aan fabrieksarbeiders. De rest van de dag deed hij het liefst precies niks. Net als de meerderheid van de populatie van BA (lichtelijk overdreven, red).
Hier zijn we de afgelopen 3 nachten verbleven. Het huisje had iets weg van een atelier, het was klein, maar met onze eigen zolderkamer hadden we alles wat nodig was. (sgeve zin, ons Spaans verdrinkt ons Nederlands zijn en praten.)
Nog een beetje onwennig liepen we door de grote stad toen we in San Telmo tegen twee Nederlandse meisjes, Nina en Shoudely (spreek uit als Dagelijke Schoenen, shoedaily, red) opbotsten. Heel toevallig een beetje onze samenstellling qua huidskleur (ha ha, red).
Dit waren echt topwijven waarmee we de volgende twee dagen BA hebben verkend.

Met beginnend bruin(er) op onze schouders rijden we nu in een bus naar t zuiden. Deze reis zal ongeveer 5 dagen duren, waarvan we 50 uur in de bus zullen spenderen. Ja, verklaar ons maar voor gek, dat deden ze hier ook. We spreken elkaar als we de busreis overwonnen hebben!

Adios amigos
Hestia en Aisha

Checklist:
- De ranzigste kaastaart (nee geen cheesecake) EVER gegeten. CHECK
- En m weggegooid. CHECK
- Neptango gedanst CHECK
- San Telmo, La Boca, Reserva Ecologica, obelisk, Paleis van Evita, Cathedral, Puerto Madero, Retiro (fokking druk en chaos) CHECK
- Nagekeken/-vloten worden, met jetlaghoofd. CHECK CHECK dubbel CHECK
- Zonder blikopener blik open maken + onze er onze eerste mislukte backpackersmaaltijd van gemaakt (toch wel te eten) CHECK
- Muggenbulten CHEEEEEEECK
- Wilde schildpad CHECK
- Gedanst CHECK

• 23 December 2014 - 16:07

Yente:

Geweldig ladies, geniet ervan hé <3

• 23 December 2014 - 16:40

Brechje:

...de eerste blog- lezer is natuurlijk toch een 'bezorgde ouder' leuk om te lezen en voor me te zien hoe jullie daar gezamenlijk die enorme stad verkennen...! En goed te horen dat het Spaans het Nederlands al een beetje 'verdring(k)t' ...
    Veel plezier bij de pinguïns in Puerto Madryn!!

• 23 December 2014 - 17:13

Desiree:

lieve Hestia, en natuurlijk ook je vriendin Aisha,

Wat spannend allemaal!! Leuk om te lezen, en fijn dat jullie 'ons' een beetje deelgenoot maken. Geniet ervan en blijf daarnaast (natuurlijk) je gezonde verstand gebruiken ;-).
    Heel veel plezier in ieder geval!
    Desiree (je tante)

• 23 December 2014 - 18:52